Brugermøder
4 gange om året inviterer seniorhusets brugerbestyrelse til brugermøde. Alle bruger kan deltage på brugermødet.
Beslutnings- og orienterings referat fra Brugermøde den 19. februar kl. 13.00 – 14.00 i stuen.
- Vi har besluttet: At der serveres smørrebrød x 2 – tirsdag-onsdag og torsdag 1 x om måneden, det var en stor succes sidst. Det koster 1 mad billet, der er tilmelding samme dag.
- Vi afholder åbent hus den 14. november 10.00 -14.00 i 2020 – vi håber rigtig mange brugere vil være med til at vise huset frem.
- Julefrokost afholdes i 2020 2 x, max 50-60 personer pr. gang i samme uge, madholdet står igen for maden
- Korsagergård har 40 års jubilæum – det holdes torsdag den 18. juni fra 11-13 og igen for alle brugere 13.30-17.00. se mere i nyhedsbrevet, hvis du som bruger har lyst til at være med til at planlægge og være praktisk i forbindelse med dagen, kontakt venligst Marianne Rønn, næst møde finder sted den 22. april 2020 kl. 13.00
Brugermøde den 21. marts 2023
- Aktivitetspuljen
- Øl, vand og vin salg
- Forårs/sommerfest
- Sommer åbent
- Evt.
Ad 1.
Simone informerede om, at vi har fået det forventede beløb til aktivitetspuljen, men samtidig ikke har fået lov til at overfører mere end 7 procent af sidste års overskud. Dette skabte debat om fremtiden for afholdelse af åbent hus. Simone bad alle om at gå i tænkeboks og tage det op igen på brugermødet i maj måned, hvor netop åbent hus er på dagsorden
Ad 2.
Det er ikke Torbens private butik, men en frivillig indsats, til gavn for alle i huset i form af eks. gratis drikkevarer til diverse arrangementer.Torbens egen økonomi er ikke indblandet.
Ad 3.
Lisa fremlægger arbejdsgruppens plan, som er et skovturstema med madkurv og levende musik . Efterlyser ideer til underholdning og hjælpere til dagen
Birgit (og Ben): forslag om harmonikaspiller Lars Kram, optræder jævnligt på Pilehavehus
Ulla S. : forslag om tre musikere hun har hørt i Blixen klubben.
Torben: for kort tid i forhold til programmet
Lise B. : vigtigt at alle er samlet fysisk på dagen det samme sted
Simone: vi planlægger opsætning af borde-bænkesæt i haven ved hjælp fra Lundbækvej
Birgit Skytte: Bænkesæt er ikke gode for gamle ben
Annette G.: Evt. en kombi med klapborde til de dårligt gående og bænkesæt til de mobile
En diskussion omkring hvor kurvene skal placeres på dagen og hvor længe inden de skal pakkes.
Camilla: alt hvad der kan pakkes på forhånd ordnes dagen før
Dennis: forslag om et telt pavillon til skygge og i det hele taget en bekymring om at sidde ude i bagende sol
Konklusion: der er ikke behov for pynt i haven. Der opfordres til festligt tøj. Alle hjælpes ad med oprydning, så der etableres ingen arbejdsgruppe omkring op pyntning
Ad 4.
Sommeren bliver som vi plejer. Detaljerne omkring aktiviteter og mad planlægges tættere på sommeren.
I uge 29 og 30 er der ingen ansatte men 2x2 personer fra brugerbestyrelsen til stede.
Torben spørger om der kan være åbent til kl. 16. Simone undersøger hvad der er muligt.
Ad 5.
Vici: ønsker mere fælles orientering om f. eks. billardborde og lejlighed
Simone tager det til efterretning.
Torben efterlyser brandøvelse.
Simone vil stå for planlægning også af førstehjælpskursus.
Søren G.: Efterlyser en bedre lås, evt. smæklås på døren ud til orangeri.
Pakke madkurve-hold: Camilla, Jette, Ulla S, Birgit, Marianne C, Grethe, Randi,
Ved selve arrangementet foreslås en bordformand til hvert bord eller for hver kurv som kan være med til at sikre, at alle hjælper med oprydning
Stikord fra Brugermøde den 19. marts 2024 i Seniorhuset
Lidt af hvert
Brandalarm
- Tak for god ro og orden
- Vi skal helt ud på P pladsen ved evakuering
- Alle skal samles samme sted, også dem der er ude i fx orangeriet
- Ide at skrive dette i et nyhedsbrev, så informationen når ud til alle brugere
IT-rum
- Slankes, tænk over hvad pladsen kan bruges til, vi samler op på forslag og ideer senere og overdrager til Brugerbestyrelsen samt Seniorhusets personale
Næste Brugermøde
- Opfordring til at alle deltager, der arbejdes på en model.
Evaluering af Åbent hus
- Jette K. – det der er umoderne, skal ikke med til salg
- Gitte – formålet er også åbent hus og ikke kun salg – derfor en ide om at afholde workshops på dagen.
Evaluering af julefrokost
- Randi C. – det var lidt travlt at nå igennem alle retter. Der blev sagt værsgo før alt var klar (ikke en kritik)
- Jan – stor ros
- Dennis – alt for stram tidsplan
Sommeråbent
- Ingen konkrete forslag
- Jette og Lilly forklarer hvordan det ”plejer” at forløbe
Mosens dag
- Afholdes 8. september
- Årets tema er ”Naturens skatkammer”
Eventuelt
- Lilly – fortsætter musikcafe/time? Simone – ja der arbejdes videre
- Bl.a. Benny Andersen foredrag 25/4
- Jette foreslår lancier dans med underviser udefra. Simone – der er planlagt linedans
- Bjarne – busture for lange uden mulighed for at kunne opholde sig i bussen. Simone – man må gøre op med sig selv om man kan klare en hel dag ud fra det givne program
- Connie foreslår tur til Wiinblads hus
- Ulla S. – foreslår at det beskrives på forhånd, hvis der er udfordringer på en tur. F.eks. trapper.
Noter fra brugermøde i Seniorhuset 30.5. 2024
Sommeråbent: uge 26 til og med uge 32. 25.6- 7.8.
Praktisk Alle hjælper hinanden med kaffebrygning og opvask!
Haven Carsten vander og passer haven hele sommeren
Brugerbestyrelsen sørger for at åbne og lukke gården i ugerne 29 og 30
Mad: Torben står for bestilling af smørrebrød udefra hele sommeren hver tirsdag. Tilmelding skal ske senest ugen inden. Betaling på dagen med Mobile Pay eller kontant. Peter, Svend-Erik og Brynhild vil gerne stå for mad et par onsdage i løbet af sommeren – hold øje med tavlen!
Kaffe og kage: Der er mulighed for at bage – giv besked til Camilla inden sommeråbent vedr. indkøb af sukker, mel, smør m.m. Personalet sørger for, at der er kaffebønner på kontoret sommeren over. Ølkassen er åbent sommeren over. Den 26.6. bager Lilly og Brynhild pandekager
Kommunikation: Jan får trykt og hænger plakat op på tavlen i foyeren, hvor aktiviteter kan skrives på, hvis nogle får en god ide. Madsedler til smørrebrød (Torben) og evt varm mad (Peter, Svend-Erik og Brynhild) hænges op på tavlen i foyer
Aktiviteter: Peter arrangerer muligvis cykeltur og annoncerer det på tavlen i foyer (Simone undersøger om der kan lånes gule veste fra kommunen). Ved krea aktiviteter kontakt Tine hurtigt, hvis I skal bruge materialer som ikke finde i forvejen på gården.
Kørsel: Giv Tine besked inden vi lukker vedrørende behov for kørsel i løbet af sommeren. Iuge 29 og 30 er der ikke mulighed for kørsel
Åbent hus og julemarked: 9.11. 2024 (8.11)
Skal der gang i produktion i løbet at sommeren og der mangler materialer, så kontakt Tine hurtigt – inden vi begynder på sommeråbent. Rie vil gerne bage småkager til salg, når tiden nærmer sig. Vi holder planlægningsmøde lige efter sommer åbent
Eventuelt:
Vi beslutter, at der må nydes kaffe på kreaværkstedet på et særligt udvalgt bord, så eventuelle ulykker med væltet kaffe på håndarbejde undgås. Det skal meddeles i nyhedsbrevet.
Åse synes stadig, at der mangler nye stole til kreaværkstedet – vi undersøger behovet og brugerne kan give en melding, på hvad der mangler til en eventuel ansøgning til brugerbestyrelsen på flere stole.
Der er kommet tre forskellige forslag til brug af den ekstra plads i it-lokalet, efter at nogle af it-stationerne er væk. Brugerbestyrelsen og personalet vurderer og beslutter efter sommer de indkomne forslag